دانش مورد نیاز کشاورزان و باغداران, قارچکش ها, کاربرد سموم کشاورزی

مصرف قارچ کش کولیس در چیست؟


کولیس قارچ کشی ترکیبی و سیستمیک با خاصیت پیشگیری و درمان می باشد. کولیس ترکیبی از دو قارچ کش بوسکالید و کروزکسیم متیل می باشد. این قارچ کش بعد از سم پاشی به داخل شاخ و برگ گیاه نفوذ نموده و بعد از ورود به درون سلول باعث ایجاد اختلال در سیستم تنفسی عامل بیماری زا می گردد و باعث از بین رفتن آن ها می شود. فاصله آخرین سم پاشی با کولیس تا برداشت محصول در هلو و شلیل ۷ روز می باشد. بارندگی ۲ ساعت پس از سمپاشی با کولیس تأثیری بر کارایی آن ندارد. این قارچکش محصول کشور اسپانیا می باشد.
Collis® (Boscalid+Kresoxim-Methyl) 30% SC
قارچ کش کولیس (بوسکالید+کروزکسیم متیل)
موارد و زمان مصرف قارچ کش کولیس (بوسکالید+کروزکسیم متیل) – Collis
این ترکیب در درختان هلو و شلیل بر علیه بیماری سفیدک سطحی هلو و شلیل در دو نوبت ، نوبت اول در زمان تورم جوانه های برگی و قبل از باز شدن آن ها، نوبت دوم بعد از ریختن گلبرگها و تشکیل میوه و تکرار سم پاشی با نظر کارشناس به میزان ۰.۵ لیتر در هزار لیتر آب مصرف میشود .
ملاحظات اختصاصی :
برای حصول بهترین نتیجه ، Collis را باید به صورت پیشگیری و قبل از ظهور علائم بیماری مصرف نمود.
در صورت همزمانی باز شدن جوانه های برگی و جوانه های گل توصیه می گردد سم پاشی نوبت اول قبل از باز شدن جوانه های گل انجام شود.
در شرایط مصرف به صورت درمان ، در صورت نیاز ۷ الی ۱۰ روز بعد سم پاشی تکرار شود.
وقوع بارندگی ۲ ساعت بعد از سم پاشی با کولیس تاثیری بر کارایی آن نخواهد داشت.
برای جلوگیری از ایجاد پدیده مقاومت در قارچ عامل بیماری سفیدک سطحی بهتر است قارچ کش کولیس را بیش از دو بار در هر فصل استفاده ننموده و آن را در تناوب با قارچ کش های با مکانیسم عمل متفاوت استفاده کنید.
ملاحظات عمومی :
قبل از مصرف سم برچسب آن را به دقت مطالعه نمائید. .
جهت اطلاع از جزئیات با کارشناسان حفظ نباتات منطقه مشورت نمائید.
فروش این سم بدون نسخه گیاه پزشکی ممنوع است.