تقویت گیاهان و درختان, عناصر مصرفی گیاهان, کود دهی مزارع و باغات

کاربرد سولفات منیزیم در کشاورزی و باغداری

سولفات منیزیم
سولفات منیزیم یک ماده شیمیایی و نمک غیر ارگانیک می باشد که از گوگرد, منیزیم و اکسیژن تشکیل شده است و دارای فرمول شیمیایی MgSO4 می باشد. معروف ترین آبپوش آن سولفات منیزیوم ۷ آبه با فرمول MgSO4·۷H2O است.
سولفات منیزیم, سولفات منیزیم گیاه, سولفات منیزیم اپسوم سالت, کود سولفات منیزیم, نمک سولفات منیزیم, فروش سولفات منیزیم, قیمت سولفات منیزیم, خرید سولفات منیزیم, پودر سولفات منیزیم, کود شیمیایی سولفات منیزیم, سولفات منیزیم ۱۷, سولفات منیزیم در کشاورزی.
کاربرد سولفات منیزیم در کشاورزی
عنصر منیزیم از ارزش فوق العاده ای برای گیاهان برخوردار است زیر نقش اساسی در ساخت رنگدانه, فعالیت آنزیم ها, جذب نیتروژن, ساخت و ساز نشاسته و پروتئین و افزایش محصول دهی دارد. منیزیم عنصری ضروری برای دانه های روغنی محسوب شده و در علوفه دام دارای اهمیت است. کمبود منیزیم در خاکهای اسیدی و شنی و زمین های زراعی که برای سالها از آن ها استفاده زیادی شده است بیشتر به چشم می خورد. گیاهان منیزیم را همچون کلسیم و پتاسیم به صورت یون جذب نموده و این عنصر بر خلاف کلسیم در گیاه پویا است و از بافتهای پیر به بافت های جوان قابل انتقال می باشد.
مقاله :تأثیرکاربرد کود پتاسیم و منیزیم برعملکرد دانه و میزان روغن گلرنگ
زمان و روش مصرف کود سولفات منیزیم
کود سولفات منیزیوم باید در زمان شخم زنی به همراه دیگر کود ها به خاک داده شود. برای تغذیه چغندر و ذرت و حبوبات از محلول دو درصد سولفات منیزیوم استفاده می شود. زمان مصرف این کود در باغ های میوه در اواخر اسفند و در زمین های کشاورزی پیش از کشت و یا توسط سیستم آبیاری می باشد. مقدار مناسب مصرف پنج تا ده کیلوگرم در یک تن آب است. در سبزی کاری در مرحله نشاء زنی و در گیاهان زراعی حدود ۳۰ روز پس از سبز شدن از این کود استفاده می شود.
درختان انگور شدیدا به عنصر منیزیم نیاز دارند
نوع
محلول پاشی
چالکود
درختان میوه و درختان انگور
۵ تا ۱۰کیلوگرم در ۱۰۰۰ لیتر آب
زمان مصرف هم اوایل خرداد می‌باشد
به مقدار ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم به هر درخت نسبت به سن و شدت کمبود در عمق ریشه های نهال در اوایل بهار همراه با سایر کودهای اصلی زیر خاک گردد
سبزیجات و صیفی جات
۵ تا ۱۰کیلوگرم در ۱۰۰۰لیتر آب
زمان مصرف هم اوایل خرداد می‌باشد
در سبزی جات بخصوص کرفس و کل کلم به مقدار ۲۰ کیلو گرم در هکتار قبل از کاشت زیر خاک شود